Zamieszczone przez Sev
[O2] Tylne przeciwmgielne - jak świecą?
Zwiń
X
-
[O2] Tylne przeciwmgielne - jak świecą?
Kilka dni temu zapaliła mi się kontrolka spalonej żarówki.
Przeszukałem wszystkie. Zauważyłem tylko, że nie pali się prawe światło przeciwmgielne ale to dziwne bo to ta sama żarówka co przy światłach pozycyjnych.
Doczytałem jednak na forum, że standardowo we mgle pali się tylko lewa strona. Czyli tak jak u mnie teraz.
To by oznaczało, że wszystkie żarówki mam sprawne.
Skąd więc ta kontrolka na zegarach?
PS. W VCDS jest możliwość uaktywnienia tylnych przeciwmgielnych jako dodatkowych świateł stop. Czy w tym wypadku miałbym jednego stopa z tyłu mniej?O2 skradziona - szukam nowej
-
-
Przeciwmgielne w 99% pojazdów świeci się tylko jedna żarówka przeciwmgielna - dla ruchu prawostronnego żarówka lewa i vice versa.
Da się włączyć obie przeciwmgielne (i jest to legalne). Tam są te same żarówki co w lampach od hamulca.
Może Ci się spaliła żarówka od hamulca? albo wsteczny? a może któryś kierunkowskaz? Nie wiem czy czasem zimna diagnoza nie dotyczy żarówek w oświetleniu tablicy rejestracyjnej.
W VCDS jest możliwość uaktywnienia tylnych przeciwmgielnych jako dodatkowych świateł stop. Czy w tym wypadku miałbym jednego stopa z tyłu mniej?Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Cytat z instrukcji
Przepalenie żarówki
Lampka kontrolna włączy się po przepaleniu żarówki w przypadku:
do 2 sekund po włączeniu zapłonu,
po włączeniu przepalonej żarówki.
Tylne światło postojowe i oświetlenie tablicy rejestracyjnej posiada kilka żarówek.
Lampka kontrolna zaświeci się dopiero wtedy, gdy przepalą się wszystkie żarówki
oświetlenia tablicy rejestracyjnej wzgl. światła postojowego (w lampie zespolonej
tylnej). Z tego powodu regularnie sprawdzać działanie żarówek.ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropeckPrzeciwmgielne w 99% pojazdów świeci się tylko jedna żarówka przeciwmgielna - dla ruchu prawostronnego żarówka lewa i vice versa.
Da się włączyć obie przeciwmgielne (i jest to legalne). Tam są te same żarówki co w lampach od hamulca.
Może Ci się spaliła żarówka od hamulca? albo wsteczny? a może któryś kierunkowskaz? Nie wiem czy czasem zimna diagnoza nie dotyczy żarówek w oświetleniu tablicy rejestracyjnej.
W VCDS jest możliwość uaktywnienia tylnych przeciwmgielnych jako dodatkowych świateł stop. Czy w tym wypadku miałbym jednego stopa z tyłu mniej?
Sprawdziłem wszystkie żarówki i nie widzę ubytków :/O2 skradziona - szukam nowej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez HivZamieszczone przez kropeckW VCDS jest możliwość uaktywnienia tylnych przeciwmgielnych jako dodatkowych świateł stop. Czy w tym wypadku miałbym jednego stopa z tyłu mniej?
Nawet jeśli nie włączysz drugiego przeciwmgielnego, to będą świeciły oba przeciwmgielne jako hamulce.
Zamieszczone przez HivSprawdziłem wszystkie żarówki i nie widzę ubytków :/Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Hiv, A spryskiwacz tylnej szyby ci psika? Bo może rozłączył się wężyk pod lewą lampą i psika na kostkę i stąd takie cuda.
U mnie wężyk był rozłączony i jak go składałem, to widać było już zazielenienie miedzi na kostce. Ale narazie działa wszystko normalnie, więc nie ruszam.Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
Wszystko sprawdzałem, dzisiaj też.
Świecą wszystkie 4 pozycje w każdej lampie, oba stopy i wsteczne. Lewe przeciwmgielne też.
Z przodu dopiero co wymieniałem zarówno H1 i H7. Pozycja też świeci.
Oświetlenie tablicy też działa.
Czy oświetlenie wnętrza też jest w ten sposób sygnalizowane?
Dziś doszedł do mnie VCDS właśnie i sam próbuję namierzyć usterkę
Błędów jest kilka bo wczoraj wszystkie żarówki wyjmowałem i wkładałem.
Ogólnie diagnoza mówi tak:
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Part No SW: 3C0 937 049 AE HW: 3C0 937 049 AE
Component: Bordnetz-SG H52 2002
Revision: 00H52000 Serial number: 00000004667705
Coding: F3888F030004140000110D000000000000197F07370000
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 6CDCD834360D
Part No: 1Z1 955 119 C
Component: Wischer 211206 022 0601
Coding: 00055223
Shop #: WSC 73430
Part No: 1K0 955 559 AH
Component: RLS 241109 054 0402
Coding: 00209069
Shop #: WSC 73430
5 Faults Found:
01505 - Bulb for Blinkers; Rear Right (M8)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 196
Mileage: 180489 km
Time Indication: 0
Date: 2005.09.13
Time: 31:63:63
Freeze Frame:
ON
Voltage: 13.70 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF
00988 - Lamp for Brake Light; Right (M10)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 4
Reset counter: 196
Mileage: 180489 km
Time Indication: 0
Date: 2005.09.13
Time: 31:63:63
Freeze Frame:
ON
Voltage: 13.70 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF
01506 - Bulb for Rear Fog; Right (L47)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 196
Mileage: 180489 km
Time Indication: 0
Date: 2005.09.13
Time: 31:63:63
Freeze Frame:
ON
Voltage: 13.70 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF
02498 - Left Low Beam Reflector Motor (V294)
012 - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01111100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 165
Mileage: 179981 km
Time Indication: 0
Date: 2005.09.13
Time: 31:63:63
Freeze Frame:
ON
Voltage: 14.20 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF
02499 - Right Low Beam Reflector Motor (V295)
012 - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01111100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 165
Mileage: 179981 km
Time Indication: 0
Date: 2005.09.13
Time: 31:63:63
Freeze Frame:
ON
Voltage: 14.20 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF
Zamieszczone przez kropeck
Nawet jeśli nie włączysz drugiego przeciwmgielnego, to będą świeciły oba przeciwmgielne jako hamulce.
I o to właśnie chodziło
Zamieszczone przez alfeeHiv, A spryskiwacz tylnej szyby ci psika?O2 skradziona - szukam nowej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez HivAle 02498 i 02499 są starsze czyli to pewnie właśnie ta przyczyna.
Ale pewność będziesz miał jak skasujesz wszystkie i będziesz pilnował które wrócą. Jeżeli rzeczywiście te dwa, to masz jakiś problem z sterowaniem wysokością reflektorów. Sprawdź, czy działa ci regulacja wysokości świateł przednich.Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez alfeekropeck,Przecież Hiv, pisał że:
Zamieszczone przez HivZ przodu dopiero co wymieniałem zarówno H1 i H7.
BARDZO przepraszam za niedopatrzenie.Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropeckHiv, Ty masz ksenony??
Też się nad tym zastanawiałem. Jak kodowaliśmy dzienne z Enriqezem ostatnio to włączyliśmy tam jakąś funkcję od ksenonów w miejscu gdzie się ustawia tryby skandynawski i amerykański.
Planuję niedługo zmianę na ksenon i podejrzewaliśmy, ze i tak trzeba będzie to "uruchomić".
Kontrolka przepalonej żarówki pojawiła się jednak jakiś tydzień czy nawet więcej po tym kodowaniu.O2 skradziona - szukam nowej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez HivZamieszczone przez kropeckHiv, Ty masz ksenony??
Też się nad tym zastanawiałem. Jak kodowaliśmy dzienne z Enriqezem ostatnio to włączyliśmy tam jakąś funkcję od ksenonów w miejscu gdzie się ustawia tryby skandynawski i amerykański.
Planuję niedługo zmianę na ksenon i podejrzewaliśmy, ze i tak trzeba będzie to "uruchomić".
Kontrolka przepalonej żarówki pojawiła się jednak jakiś tydzień czy nawet więcej po tym kodowaniu.
ksenon wymaga silniczków i pewnie z powodu nie istniejących jakichś podłączeń wywala, że problem z silniczkami.
Ale to też tłumaczy wymianę żarówek - to ksenonów jest puszczone napięcie 14V zamiast 12,5V (mogę się walnąć w liczbach, ale chodzi o wielkość), dlatego przepaliło Ci szybciej żarówki :-)Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropeckAle to też tłumaczy wymianę żarówek - to ksenonów jest puszczone napięcie 14V zamiast 12,5V (mogę się walnąć w liczbach, ale chodzi o wielkość), dlatego przepaliło Ci szybciej żarówki :-)
Żarówki wymieniałem tylko dlatego, że poprzednie świeciły katastrofalnie i jako tymczasowa alternatywa dla ksenonu coś tam poprawiłem w tym zakresie. Tungsramy +90.
Żadna żarówka się nie przepaliła a kontrolka się świeci.
Spróbuję więc wyłączyć tamtą opcję i zobaczymy czy to pomoże.
PS. Czy przez VCDS da się od razu włączyć to prawe przeciwmgielne światło z tyłu?O2 skradziona - szukam nowej
Komentarz
-
-
Bardziej się cieszę, ze się nie zbłaźniłem :P
A poważnie, to nie sprawdziłem kodowania i nie zauważyłem tego co ty. Zasugerowałem się tym opisem o wymianie żarówek. I to mnie wprowadziło w błąd.
[ Dodano: Pon 18 Kwi, 11 23:16 ]
Zamieszczone przez HivPS. Czy przez VCDS da się od razu włączyć to prawe przeciwmgielne światło z tyłu?Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
Ok, błędy skasowane.
Przy okazji zauważyłem, ze błąd pojawia się tylko wtedy gdy zmieniam światła na drogowe Dlatego nie wystąpił od razu po zmianie na ksenony.
Przywróciłem tą opcję do stanu wcześniejszego i już wszystko jest ok!
Kontrolka spalonej żarówki przestała świecić.
W bajcie 4tym sekcji 9 znalazłem jakiś info o włączeniu obu świateł przeciwmgielnych z tyłu ale po zakodowaniu w ten sposób nadal świeci tylko jedno :/O2 skradziona - szukam nowej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez HivW bajcie 4tym sekcji 9 znalazłem jakiś info o włączeniu obu świateł przeciwmgielnych z tyłu ale po zakodowaniu w ten sposób nadal świeci tylko jedno :/
Po pierwsze (primo) trzeba zaznaczyć "aktywacja dwóch świateł przeciwmgielnych" obrazek pm1.
Po drugie (primo) trzeba odznaczyć ilość świateł przeciwmgielnych (0 = dwa światła, 1 = jedno światło). obrazek pm2
Było to już w opisach dotyczących VCDS.Octavia 2.0 BKD
Komentarz
-
Komentarz